Թբիլիսյան խճուղի 35/1 հասցեում բնակվող միայնակ մայր Լիլիթ Հարությունյանը սոցիալական ծանր վիճակում է:
Araratnews.am-ը բնակչուհուց տեղեկացավ, որ Լիլիթի որդին՝ 15-ամյա Արտակ Հարությունյանը, որը Երեւանի թիվ 16 հատուկ դպրոցի աշակերտ է, հիվանդության պատճառով երկար ժամանակ բացակայել է դասերից ու հիմա դպրոցից դուրս մնալու խնդրի առաջ է:
Մոր խոսքով՝ երեխայի ողների արանքում երեք ուռուցք կա, մեկն էլ՝ ողնաշարի վրա, որի պատճառով երեխան դասերից բացակայել է: Երեխան հաշմանդամության խումբ ունի, ստանում է 21.500 դրամ հաշմանդության թոշակ:
Լիլիթ Հարությունյանը մինչեւ երեխայի ծնվելն ունեցել է եւ այսօր էլ ունի առողջական խնդիրներ, որոնց պատճառով անաշխատունակ է: «Վերջերս գլխի ուժեղ պրիստուպներ եմ ունենում, արյանս տոկոսը ցածր է: Շաքարային դիաբետ էլ ունեմ»,- մանրամասնեց կինը:
Միայնակ մայրն ունի նաև սոցիալական խնդիրներ՝ բնակվում է վարձով, չի կարողանում աշխատել: «Նամակով դիմել եմ ՀՀ աշխատանքի եւ սոցիալական հարցերի նախարարի պաշտոնակատար Մանե Թանդիլյանին՝ կացարանի եւ նպաստի համար: Սակայն այդքան էլ հույս չունեմ, որ նախարարությունը կաջակցի»,- անկեղծացավ մեր զրուցակիցը:
ՀՀ աշխատանքի եւ սոցիալական հարցերի նախարարության հասարակայնության հետ կապերի վարչությունից տեղեկացանք՝ Լիլիթ Հարութունյանի նամակը ստացել են եւ ուսումնասիրում են:
Լիլիթ Հարությունյանին անհանգստացնում է երեխային դպրոցից հեռացնելու վտանգը: «Երեխայի հիվանդության պատմությունն ունեն: Գիտեն՝ երեխան բացակայել է դասերից հիվանդության պատճառով: Հաշվի չեն առնում, որ երեխան չի կարողանում երկար նստել, միզում ու կեղտոտում է տակը: Սոված-ծարավ գնում-գալիս է դպրոց»,- հուզված ասաց տիկին Հարությունյանը:
Արդյոք հնարավո՞ր է որեւէ կերպ չընդհատել երեխայի կրթությունը՝ հաշվի առնելով ընտանիքի սոցիալական վիճակը: Կապ հաստատեցինք Երեւանի թիվ 16 դպրոցի ուսմասվար Կարինե Բադալյանի հետ: Ներկայացնում ենք ուսմասվարի հետ մեր զրույցը:
Տիկի՛ն Բադալյան, Արտակ Հարությունյանի առողջական ու սոցիալական վիճակը հաշվի առնելով՝ հնարավո՞ր չէր երեխայի հանդեպ այլ վերաբերմունք դրսեւորել, բացակաները հարգելի համարել: Ավելին՝ դպրոցը կամուրջ դառնար եւ փորձեր պատկան մարմինների ուշադրությունը հրավիրել այս ընտանիքի խնդրի վրա:
Կարո՞ղ ենք հանդիպել ձեզ հետ, դեմառդեմ խոսել:
Մենք ծնողի պարզաբանումը լսել ենք: Կցանկանայինք ձերն էլ լսել հեռախոսով:
Հիմա ծնողն ի՞նչ է ուզում:
Ծնողն ընդունում է, որ իր երեխան բացակայել է, բայց հաշվի առնելով ընտանիքի սոցիալական վիճակը, ինչո՞ւ է դպրոցը երեխայի հեռացման հարց դրել: Եթե դպրոցից երեխային հեռացնեն, երեխայի կրթությունը կիսատ կմնա:
Կա հրաման: Եթե երեխան 200 ժամ բացակայում է…
Հրամանին տեղյակ ենք:
Եթե տեղյակ եք, հարցն ինչումն է:
Հարցը հետեւյալն է՝ երեխայի առողջական ու սոցիալական վիճակը տեսնելով՝ դպրոցի անձնակազմը չի՞ փորձել մեղմ վերաբերմունք դրսեւորել:
Ծնողին առաջարկել ենք տեղեկանք բերել բացակաների համար: Եթե մենք դա չունենանք, չենք կարող նրա երեխայի բացական հարգելի դնել:
Նրա երեխայի խնդիրների մասին գիտեք: Գիտեք, որ ողնաշարում ուռուցք կա: Եթե հիվանդությունը կա, երեխան էլ բուժվելու հնարավորություն չունի, տեղեկանք ամեն անգամ որտեղի՞ց բերի:
Հիմա ի՞նչն է խնդիրը: Ծնողը շատ իզուր է ձեզ դիմել:
Ինչո՞ւ: Դուք դպրոցի ուսմասվարն եք, ձեզ չի՞ անհանգստացնում՝ ձեր աշակերտը վատ, սոված վիճակում է գալիս դպրոց:
Շատ է անհանգստացնում:
Դե եթե անհագստացնում է, պետք է ուրախ լինեք, որ դիմել է մեզ, որպեսզի փորձենք այդ ընտանիքին օգնել:
Այդ հարցը լուծվել է: Նա իզուր է ձեզ դիմել:
Հիմա երեխային դպրոցից չե՞ք հեռացնելու, եթե անգամ 800 ժամ բացակայի հիվանդության պատճառով:
Ո՛չ, չենք հեռացնելու: Հեռացման մասին խոսք չի եղել:
Դպրոցը կարո՞ղ է կամուրջ դառնալ եւ փորձել պատկան մարմինների ուշադրությունը հրավիրել այս ընտանիքի խնդրի վրա:
Լսեք, 40 տարի աշխատում եմ նման երեխաների հետ: Ոչ մի անգամ չենք ունեցել նման դեպք, որ ծնողը գնա… հետո ինչ-որ մեկը սովորեցնի մեզ՝ ինչպես աշխատենք: Երեխան այստեղ է: Կարող եմ հիմա երեխային փոխանցել հեռախոսը: Դուք էլ հարցրեք՝ ինչ վերաբերմունք ենք ցույց տալիս նրան:
Ես նկատի ունեմ, որ երեխան առողջական խնդիրներ ունի…
Դե, բոլոր երեխաներն էլ ունեն առողջական խնդիրներ: Երեխաներին հատուկ վերաբերմունք է ցույց տրվում: Ծնողը ձեզ շատ սխալ է բացատրել:
Ի՞նչն է շատ սխալ բացատրել: Ծնողն իրավունք չունի՞ իր երեխայի համար անհանգստանալու:
Ունի անհանգստանալու, բայց չափազանցելու իրավունք երբեք չունի:
Ի՞նչն է չափազանցրել:
Մենք ծնողի հետ ուրիշ բան ենք խոսել, նա ձեզ ուրիշ բան է ասել:
Ի՞նչ եք ասել:
Մենք ասել ենք՝ երեխային կարողացեք տնից հասցնել դպրոց:
Բայց եթե ծնողն աշխատանք չունի, սոցիալական խնդիրներ ունի, ինչպե՞ս կարող է երեխային դպրոց հասցնել:
Բա ո՞նց անենք, մենք գնանք տա՞նը սովորեցնենք:
Լուծումը դուք ասեք:
Այդ հարցը վաղուց լուծված է, անտեղի եք անհանգստանում:
Ինչպե՞ս է լուծված:
Դրական առումով: Մենք երեխայի ոչ մի շահ չենք ոտնահարում:
Կապ հաստատեցինք նաև ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարարության հանրակրթության վարչության պետ Աշոտ Արշակյանի հետ, որը հորդորեց ծնողին գրավոր դիմել նախարարություն, որպեսզի խնդրին ընթացք տան:
Սոնա Դավթյան
Սոնա Դավթան